سفید شدن دندان
نوشته شده توسط : sara amiri

 بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ یکی از حرفه ای ترین و محبوب ترین روش ها برای سفید کردن دندان است که به طور موثر لکه ها و تغییر رنگ دندان ها را از بین می برد. سفید کردن باعث ایجاد دندان های سفید و شفاف برای فرد با کمترین خطر و خطر می شود. دندانپزشک متخصص پس از بررسی و شناسایی علت تغییر رنگ دندان، روش سفید کردن دندان را با بهترین راه حل اعمال می کند. ماده اصلی سفید کردن دندان ها پراکسید هیدروژن است که باعث می شود رنگدانه های رسوب کرده بین هرم های مینا اکسید شده و آنها را از بین ببرد. این ماده با گذشت زمان به قسمت های پایینی مینا به عاج نفوذ می کند و رنگ آن را روشن تر می کند و دندان ها را سفیدتر می کند. دو روش کلی برای سفید کردن دندان با بلیچینگ وجود دارد که از نظر مراحل سفید کردن دندان و هزینه آن متفاوت است که در ادامه به بررسی آن ها نیز می پردازیم. برای سفید شدن دندان در رشت می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس مراجعه کنید.




ما می توانیم مزایای سفید کردن دندان را در نظر بگیریم:

سفید کردن در مطب ممکن است سریع ترین راه برای سفید کردن دندان ها باشد.
در طول فرآیند سفید کردن، هیچ درد یا ناراحتی برای بیمار وجود ندارد.
این روش هیچ آسیبی به دندان وارد نمی کند.
هزینه سفید کردن نسبت به سایر روش های درمانی مشابه کمتر است.
سفید کردن دندان ها با بلیچینگ باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.
در صورت انجام لیزر سفید کردن، علاوه بر کوتاه شدن زمان درمان، حساسیتی برای بیمار ایجاد نخواهد شد.

هزینه سفید کردن دندان

مواد متعددی بر هزینه نهایی سفید کردن دندان تأثیر می‌گذارند، اما با این وجود، این روش بسیار ارزان‌تر از سایر روش‌های درمانی مشابه است. عواملی مانند تخصص و مهارت دندانپزشک، نوع روش سفید کردن، هزینه مواد مصرفی و... بر قیمت سفید کردن دندان تاثیر دارد. اگر به دنبال یک دندانپزشک خوب در رشت هستید توصیه ما مراجعه به کلینیک ددانپزشکی دکتر شمس است.


اقدامات قبل از سفید کردن

قبل از بلیچینگ باید دندان های پوسیده را ترمیم کنیم. لازم به ذکر است که بلیچینگ روی پرکردگی ها، روکش ها، لمینت ها و نواحی زرد رنگ ریشه ناشی از التهاب لثه تاثیری ندارد.
قبل از بلیچینگ، انجام کلسیفیکاسیون (در صورت وجود کلسیفیکاسیون) و لحیم کاری نتایج بهتری می دهد.

انواع روش های سفید کردن دندان

سفید کردن دندان را می توان به دو روش کلی انجام داد که در زیر به آنها اشاره می شود:


سفید کردن در خانه

بلیچینگ و سفید کردن دندان در منزل و زیر نظر پزشک متخصص و توسط بیمار انجام می شود. در این روش دندانپزشک یک قالب دقیق از دندان های شما تهیه می کند و از قالب تهیه شده، سینی های پلاستیکی نازک و شفاف در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شود. در این سینی پلاستیکی فضای مناسبی بین دندان و وسیله پلاستیکی در نظر گرفته شده است که طبق دستور دندانپزشک ژل های سفید کننده را در آن قرار می دهید. در نهایت پس از چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور دندانپزشک، دندان ها به سفیدی مطلوب می رسند. ژل مورد استفاده در این روش دارای غلظتی بین 16 تا 20 درصد است. به طور کلی توصیه می شود که اسپلینت را عصر در دهان گذاشته و صبح روز بعد بیرون بیاورید.
در سال های اخیر محصولات سفید کننده زیادی در داروخانه ها و سوپرمارکت ها عرضه می شود که غلظت آنها کمتر از 10 درصد است و به دلیل عدم نظارت دندانپزشک بر مراحل درمان و احتمال آسیب دیدن لثه ها به دلیل کمبود آن. حفاظت، استفاده از آنها توصیه نمی شود.


روش سفید کردن دندان های مطب (سفید کردن اداری)

در این روش ابتدا دندانپزشک برای محافظت از لثه از ژل مخصوصی برای پوشاندن لثه استفاده می کند و لب های بیمار توسط دهان بازکن مخصوص از هم جدا شده و کاملا محافظت می شود. سپس مواد سفید کننده (ژل سفید کننده مخصوص) با غلظت بالا و با احتیاط روی دندان قرار می گیرد. سپس با دستگاه مخصوص سفید کننده (که اشعه های آبی رنگ با فرکانس بالا تولید می کند) اشعه ها به دندان ها تابیده می شود و این عمل چندین بار تکرار می شود و در نهایت این اشعه ژل سفید کننده را فعال کرده و کارایی آن را بیشتر می کند.

اگر به دنبال یک بهترین دندانساز در شهر رشت هستید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://drshamsdentist.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

مدت زمان بلیچینگ
درمان سفید کننده را می توان در یک جلسه یک ساعته انجام داد. اما با توجه به بررسی دندانپزشک متخصص، برخی از افراد ممکن است نیاز به انجام سفیدی دندان در ۲ یا ۳ جلسه داشته باشند تا به نتیجه درمانی مطلوب برسند.


ماندگاری سفید کردن دندان

سفید کردن دندان توسط دندانپزشک متخصص و توجه بیمار به توصیه های دندانپزشک می تواند باعث ماندگاری سفیدی حدود 1 سال شود. مصرف زیاد قهوه و چای غلیظ، سیگار کشیدن، مصرف زیاد نوشابه های گازدار و عدم توجه به بهداشت دهان و دندان باعث کوتاه شدن مدت سفید شدن پوست می شود. لازم به ذکر است که بلیچینگ درمانی است که باید چندین بار تکرار شود تا رنگ دندان ها برای همیشه سفید بماند. 


چهار نکته در سفید کردن دندان

درمان سفید کردن دندان نکاتی دارد که اگر آنها را بدانید، رضایت شما را افزایش می دهد:

کار با این مواد بسیار دشوار است و سفید کردن دندان هنر دست و دانش دندانپزشک شماست و به شدت به تخصص دندانپزشک زیبایی بستگی دارد.
فرآیند سفید کردن دندان یک درمان دائمی نیست و باید تکرار شود. رنگ دندان ها می تواند تغییر کند و باید تجدید شود. فاصله زمانی مورد نیاز برای درمان مجدد به عوامل مختلفی از جمله سلامت شخصی، عادات غذایی و غیره بستگی دارد و می تواند از چند هفته تا چند سال متغیر باشد.
بلیچینگ یک روش درمانی دندانپزشکی در دندانپزشکی زیبایی است که نمی توان نتیجه درمان را به طور دقیق مشخص کرد و سفیدی دندان ها را نمی توان پیش بینی کرد. این بدان معناست که هنگام مراجعه به اکثر مطب های دندانپزشکی، هیچ تضمینی برای درخشش دندان ها (برای لبخند های هالیوودی) داده نخواهد شد.
اعتقاد برخی از اساتید و متخصصان دندانپزشکی زیبایی این است که هر دو روش درمانی باید با هم انجام شود، سفید کردن دندان در مطب یا سفید کردن دندان در مطب شروعی است و باید سفید کردن خانگی به دنبال آن انجام شود. این مشکل ممکن است زمان سفید کردن دندان و قیمت سفید کردن را افزایش دهد، اما در دراز مدت رضایت بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

مضرات سفید کردن دندان

اگرچه سفید کردن دندان با استفاده از بلیچینگ مزایای زیادی دارد و اگر دندانپزشک متخصص این کار را انجام دهد مشکلی برای بیمار پیش نخواهد آمد، اما باز هم معایبی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود.:

قرار دادن مواد سفید کننده روی دندان ها در مطب دندانپزشکی باعث ایجاد سوزش در فرد می شود و روند درمان با توجه به آستانه تحمل درد فرد پیش می رود. البته دندانپزشک متخصص با قرار دادن محافظ های دهان و دهان به کاهش بروز آلرژی کمک می کند.
حساسیت دندان یکی از شایع ترین مشکلات بعد از سفید کردن دندان است. ممکن است پس از سفید کردن دندان‌ها، دندان‌های فرد نسبت به غذاهای سرد و گرم حساس شود که موقتی است.
سفید کردن دندان نمی تواند دندان ها را خیلی سفید و براق کند و در واقع افراد نباید انتظار لمینت سفید کننده داشته باشند.
به طور کلی، از هر سه نفر، دو نفر در هنگام سفید کردن دندان، حساسیت دندان را تجربه می کنند. یعنی تماس دندان هایشان با هوای بیرون و مایعات سرد و گرم آنها را آزار می دهد. این حساسیت یک حالت موقتی است و جای نگرانی نیست. اگر حساسیت از بین نرفت، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان ها

پس از سفید کردن دندان ها برای افزایش دوام و ماندگاری آن لازم است به توصیه های دندانپزشک خود عمل کنید که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

حساسیت دندان در روز اول سفید کردن دندان طبیعی است و با داروهای مسکن برطرف می شود. همچنین برای کاهش این حساسیت ها می توانید از خمیردندان های ضد حساسیت استفاده کنید که البته قبل از استفاده با دندانپزشک خود مشورت کنید.
برای جلوگیری از التهاب و تورم لثه های خود را با آب گرم بشویید.
اگر از روش سفید کردن خانگی استفاده می کنید و حساسیت دندان دارید، استفاده از آن را یک روز در میان قطع کنید و اگر حساسیت ادامه داشت به دندانپزشک مراجعه کنید.
از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید.
غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد نخورید.
مصرف نوشیدنی های رنگی مانند قهوه، چای و نوشابه می تواند رنگ دندان ها را تغییر دهد. پس با مصرف آنها به آنها کمک کنید و حتما بعد از نوشیدن آنها دهان خود را با آب بشویید.
غذاهای اسیدی نخورید.
یک هفته بعد از سفید کردن دندان ها به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک وضعیت دندان های شما را بررسی کند.
بهداشت دهان و دندان خود را با جدیت و به طور منظم رعایت کنید و حتما بعد از خوردن غذاهای رنگی دهان خود را با آب بشویید.





:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: